Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Кабінет Міністрів України затвердив правила етичної поведінки державних службовців, які підготовлені з урахуванням вимог законів України від 16 грудня 1993 року № 3723-XII «Про державну службу» та від 14 жовтня 2014 року № 1700-VII «Про запобігання корупції».
Кабінет Міністрів України постановою від 11 лютого 2016 р. № 65 затвердив Правила етичної поведінки державних службовців.
Зазначені Правила регулюють моральні засади діяльності державних службовців та полягають у дотриманні принципів етики державної служби.
Зокрема, встановлено, що державні службовці у своїй діяльності зобов’язані керуватися принципами етики державної служби, які ґрунтуються на положеннях Конституції України, законодавства про державну службу та запобігання корупції, а саме:
— служіння державі і суспільству;
— гідної поведінки;
— доброчесності;
— лояльності;
— політичної нейтральності;
— прозорості і підзвітності;
— сумлінності.
Державні службовці у своїй діяльності відповідно до правил керуються принципами етики державної служби, що
ґрунтуються на положеннях Конституції України, законодавства про державну службу та запобігання корупції, а саме:
1) служіння державі і суспільству: забезпечення державних інтересів під час виконання завдань та функцій держави; сприяння
реалізації прав та законних інтересів людини і громадянина; формування позитивного іміджу держави.
2) гідної поведінки: повагу до гідності інших осіб; ввічливість та дотримання високої культури спілкування; доброзичливість і
запобігання виникненню конфліктів у стосунках з громадянами; недопущення, у т. ч. поза державною службою, дій і вчинків,
які можуть зашкодити інтересам держслужби чи негативно вплинути на репутацію держслужбовця.
3) доброчесності: спрямованість дій на захист публічних інтересів, забезпечення пріоритету загального блага громадян над
особистими, приватними або корпоративними інтересами; неприпустимість використання державного майна в особистих
цілях; недопущення наявності конфлікту між публічними і особистими інтересами; нерозголошення та невикористання
інформації, що стала відома у зв’язку з виконанням державним службовцем своїх обов’язків, у тому числі після припинення державної служби.
4) лояльності: добросовісність щодо виконання рішень ВР, Президента, Кабміну та державного органу, в якому працює
держслужбовець, незалежно від своїх власних переконань і політичних поглядів; утримання від будь-яких проявів публічної
критики діяльності держорганів, їх посадових осіб; коректне ставлення до керівників і співробітників держоргану під час
виконання державним службовцем своїх обов’язків.
5) політичної нейтральності: недопущення впливу політичних інтересів на дії та рішення державного службовця; відмову від
публічної демонстрації політичних поглядів і симпатій; уникнення використання символіки політичних партій під час
виконання своїх обов’язків.
6) прозорості і підзвітності: відкритість та доступність інформації про діяльність державного службовця, крім випадків, визначених Конституцією та законами України.
Водночас для державних службовців першої та другої категорії передбачено:
ведення обліку телефонних розмов та особистих зустрічей з представниками політичних партій, народними депутатами
України, суб’єктами господарювання або їх уповноваженими особами, а також надання інформації про такі розмови та
зустрічі у порядку, встановленому законодавством про доступ до публічної інформації;
ведення обліку фактів використання транспортних засобів, майна, інших матеріальних та нематеріальних активів, наданих за
рахунок фізичних чи юридичних осіб у службових цілях.
7) сумлінності: добросовісне, чесне та професійне виконання державним службовцем своїх обов’язків, виявлення ініціативи і
творчих здібностей; постійне підвищення рівня своєї професійної компетентності; недопущення ухилення від прийняття
рішень та відповідальність за свої дії та рішення.
Під час прийняття на державну службу особа ознайомлюється з цими правилами та зобов’язана їх дотримуватися у своїй
подальшій службовій діяльності.
За порушення цих правил державні службовці несуть дисциплінарну відповідальність відповідно до закону.
Основоположна мета нормативного акту полягає у встановленні єдиних уніфікованих норм етичної поведінки для
всіх державних службовців, а також визначенні особливих вимог до поведінки високопосадовців, що ґрунтуються
на принципах етики державної служби, спрямованих на підвищення авторитету та зміцнення репутації державної
служби в цілому та державних службовців зокрема.